Завантаження ...
Новобудови Києва
Новобудови Києва

Чого треба уникати на співбесіді: 6 порад

Ви активно шукаєте роботу, однак отримуєте відмови і не розумієте чому. Очевидно, ви втрачаєте з поля зору щось важливе, але що саме? Більшості властиво допускати одну з шести поширених помилок. Успішно пройти співбесіду, обійшовши конкурентів, це мистецтво, яке можна освоїти. Головне, подивитися на себе з боку і знати...

Ви активно шукаєте роботу, однак отримуєте відмови і не розумієте чому. Очевидно, ви втрачаєте з поля зору щось важливе, але що саме? Більшості властиво допускати одну з шести поширених помилок.


Успішно пройти співбесіду, обійшовши конкурентів, це мистецтво, яке можна освоїти. Головне, подивитися на себе з боку і знати про пастки, які розставляє перед вами роботодавець, а можливо, й ви самі.

1. Потік свідомості

Зазвичай на інтерв'ю нам дають можливість розповісти про минулий досвід роботи або академічні досягнення. Ваша мета - коротко і ясно донести цю інформацію до роботодавця. Багато кандидатів розраховують, що інтерв'юер розбирається в тонкощах їх професії, і вдаються в деталі. Уникайте професійного жаргону, незрозумілих термінів і абстрактних міркувань, постарайтеся адаптувати минулі навички до потенційної вакансії. Наведіть приклади і рекомендації, які показують, як ваші навички знадобляться на майбутньому робочому місці.

2. Хибна скромність

Одне з найпоширеніших питань на інтерв'ю: "Назвіть свій головний недолік". Він може звучати і так: "Чи є якісь якості, над якими вам потрібно попрацювати? На які слабкості вказав би ваш колишній керівник? З якими складнощами і розчаруваннями ви зіткнулися на минулому місці роботи?"
Ніхто не любить демонструвати свою "ахіллесову п'яту". Тому багато хто відповідає: "Моя проблема в тому, що я прагну до ідеалу, а він недосяжний", "Я часто працюю ночами, щоб закінчити проект раніше терміну", "Я одержимий роботою і наполягаю, щоб підлеглі робили її якісно", намагаючись видати за недоліки свої кращі якості. Але рекрутери звикли до таких хитрощів. Чесна відповідь краще заготовленої.

Звісно, роботодавцю краще не знати, що ви постійно спізнюєтеся, пишете з помилками або запальні, але можна зізнатися в несуттєвій, але реальній проблемі: "Іноді мені буває непросто виконати роботу в строк, але я сподіваюся, що навчився краще управляти своїм часом".

Інший варіант - підкреслити, що ви відповідаєте не всім вимогам, згаданим в вакансії: "Ви написали, що шукаєте співробітника із серйозним досвідом роботи. Я не можу цим похвалитися, але все ж переконаний, що завдяки своїм навичкам зможу показати гідні результати". Або: "Я знаю, що вам потрібна людина, яка вільно володіє англійською мовою. Поки мій рівень не настільки високий, але я можу підтримувати розмову і ходжу на курси".

3. Неготовність до сюрпризів

Ви знайшли вакансію, для якої підходите, співбесіда триває добре, поки вам не пропонують виконати завдання, яке далеке від вашого поля діяльності.

Гірше в цій ситуації - зробити вигляд, що ви все знаєте, або розписатися в неспроможності. Краще підкреслити, що у вас немає досвіду конкретно в цій області, але ви використаєте цю можливість як привід навчитися чомусь новому.

4. Брак знань про роботодавця

Продемонструйте, що вивчили доступну інформацію про компанію або ознайомилися з її сайтом. Інтерв'юер може поцікавитися, чому ви хочете працювати саме у них. Добре, якщо ви зможете згадати перевагу, яку ще не було озвучено на співбесіді. Якщо така можливість не представляється, дочекайтеся, коли прийде ваша черга задавати питання. Розпитайте про такі проекти або можливості компанії, які можуть бути відомі підготовленій і зацікавленій людині.

5. Відсутність певного іміджу

Співбесіда передбачає, що ви повинні виглядати професійно, це має на увазі діловий стиль одягу. Не дозволяйте діловому костюму заступити вашу індивідуальність. Уникайте формального підходу, не будьте занадто серйозним і нудним. Якщо інтерв'ю проходить по телефону або скайпу, виділяйте ключові слова, витримуйте темп мови і робіть паузи після важливих для вас повідомлень.

6. Флюїди занепокоєння

Багато хто на співбесідах нервують, це природно. На жаль, нервозність призводить до того, що ми можемо почати відбивати ногою ритм, клацати ручкою, гойдатися на стільці або дивитися в стіл. Ці прояви можуть дратувати роботодавця. Щоб уникнути цього, спробуйте прорепетирувати хід співбесіди з друзями або колегами. Вони підкажуть, що ви робите неправильно.

Приєднуйтесь до наших сторінок в соцмережах і слідкуйте за головними подіями: