Завантаження ...
Новобудови Києва
Новобудови Києва

Скільки коштує газ для автівок та чим заповнюють баки

Скільки коштує газ для автівок та чим заповнюють баки фото

За останній час ціна автогазу в мережах АЗС зросла до 18 грн за літр, що сильно вдарило по тих автомобілістах, хто бажає економити. Але і це не межа – на думку ряду експертів, в осінньо-зимовий сезон, коли ціна газу традиційно виростає, роздрібна ціна літра блакитного палива може досягти й 20 грн. З урахуванням того, що витрата газу більше, ніж у бензину, така ціна практично зрівнює вартість кілометра на газі та бензині. Проте, вже мало не мільйон машин в Україні обладнані ГБО і заправляються саме автогазом.

Безумовно, в періоди такого стрімкого зростання цін, знаходяться ділки, які непроти  отримати надприбутки, «похімічити» з якістю або точністю наливу. Фахівці столичного Інституту споживчих експертиз вирішили перевірити якість газу, який пропонується українському клієнту. Контрольний відбір проб з подальшою перевіркою в сертифікованій лабораторії виявив як позитивні новини, так і серйозні порушення.

Кого перевіряли

Оскільки кількість нелегальних «бочок» і поодиноких АЗС за останній час звелася практично до нуля, експерти зосередилися на великих мережах з верхньою межею цін (WOG, SHELL), найбільшій столичній мережі (КLO), а також ряді так званих дискаунтерів. Це також досить великі мережі, але з низьким на тлі інших рівнем цін (SunOil, Мотто, Avantage 7). Також для контрасту купили газ  і на «бочці», з ціною на гривню нижче навіть дискаунтерів.

«Задувають» і «надувають»?

Точність наливу газу – найбільш критикований водіями параметр. Багато автомобілістів заміряють пробіги й скаржаться на те, що заправляють їм газу більше, ніж становить ємність балона. За нормативами, недолив може становити не більше 1%, але добитися такого результату на колонці досить складно. Експерти відібрали фіксовану кількість літрів газу на кожній з АЗС, після чого, за формулою, з урахуванням щільності, перерахували в об’єм. Підсумки виявилися не радісні – у двох дискаунтерів як і раніше не доливають.

Але почати варто з позитиву: у двох мережах (SHELL і WOG), «налили» навіть більше – на один відсоток більше сплаченого! Це, загалом, не дивно, оскільки репутація коштує дорого і тому необхідно ретельно ставитися до повірки обладнання.

Рівно за чеком заправили на АЗС SunOil та Avantage 7, на КLO кількість трохи менше, але в рамках допустимої нормативом похибки. А недолив був виявлений в мережі Мотто – (4%). У «нелегала» недолив і зовсім склав 14%! І якщо перший випадок ще можна списати на недоліки у своєчасному обслуговуванні колонок, то у випадку з «бочкою» в наявності свідомий обман. Виходить, що низька ціна на стелі не корелює з кількістю кілометрів, які проїде авто. У підсумку, ефект бажаної економії не досягається.

Що показали лабораторні дослідження?

За аналогією з дослідженнями бензину, експерти розділили результати, отримані в лабораторії, на зони – зелену, синю і червону. В першу потрапили мережі, результати яких відповідали всім нормативам і мали «запас міцності» за якістю. В синю – АЗС, паливо яких не мало порушень за вимогами профільного ДСТУ. У червону – мережі, паливо в яких виявилося не кондиційним, тобто мало відхилення в якісних показниках. В результаті сталося неймовірне – ніхто з випробовуваних не потрапив в «червону» зону! З газом технологічно важко робити «бодяжні» маніпуляції, мабуть, тому всюди продають заводське паливо.

Зелена зона

У лабораторії зразки насамперед тестувалися на відповідність вимогам профільного ДСТУ за показником «Компонентний склад». Як відомо, автомобільний газ складається з суміші пропану і бутану, а також інших вуглеводнів (ізобутану, пропілену, етану, етилену тощо). Чим більше пропану в газі, тим вище тиск насичених парів, і тим краще пускові якості та робота паливної апаратури, особливо в зимовий період експлуатації.

До «зеленої» зони потрапили зразки, де співвідношення пропану до бутану виявилося практично ідеальним – WOG (59/40), SHELL (58/37), SunOil (57/41) і Avantage 7 (56/37). Такі цифри дозволяють забезпечити найвище згорання суміші, а значить і забезпечить динаміку при збереженні економічності їзди. Також в зразках SHELL, WOG і SunOil зафіксовані низькі значення вмісту шкідливого для паливної системи пропілену.

І нарешті, був перевірений ще один важливий параметр – щільність газу. Чим вона більше, тим більше при інших рівних пробіг на одній заправці. У цьому параметрі найвищі показники продемонстрували зразки мереж KLO, WOG і SunOil – відповідно, 533, 532 і 535 кг/м3.

Синя зона

У «синю» зону потрапили всі інші учасники дослідження – мережі КLO, Мотто і «бочка». Тут співвідношення пропану до бутану нижче лідерів на кілька відсотків, проте, всі цифри в рамках допустимого.

В цілому, попри шалене зростання цін, за останній рік якість автомобільного газу не погіршилася. У продажу тільки заводське паливо – що доводять і більш-менш рівні ціни (якщо не брати до уваги махінацій з податками та чеками в деяких мережах, але це вже зовсім інша історія). А ось з недоливом, як найменш доказовим порушенням, як і раніше проблеми.

Приєднуйтесь до наших сторінок в соцмережах і слідкуйте за головними подіями: