Завантаження ...
Новобудови Києва
Новобудови Києва

Маркетплейси: особливості та принципи роботи

Сьогодні важко знайти людину, яка хоча б один раз не купувала товари в інтернеті. Це зручно та дозволяє зекономити багато часу, тому в останні роки кількість онлайн-покупок суттєво зросла. Очевидно, що подібна тенденція не залишилась непоміченою серед компаній, які займаються традиційною торгівлею, оскільки вона негативно вплинула на розмір їхнього прибутку. Тепер такі продавці мають два варіанти: змиритися зі зменшенням заробітку або освоїти нову нішу інтернет-продажів.

Сьогодні важко знайти людину, яка хоча б один раз не купувала товари в інтернеті. Це зручно та дозволяє зекономити багато часу, тому в останні роки кількість онлайн-покупок суттєво зросла. Очевидно, що подібна тенденція не залишилась непоміченою серед компаній, які займаються традиційною торгівлею, оскільки вона негативно вплинула на розмір їхнього прибутку. Тепер такі продавці мають два варіанти: змиритися зі зменшенням заробітку або освоїти нову нішу інтернет-продажів.

Багатьом здається, що продавати в інтернеті надзвичайно складно, проте це не так, якщо правильно вибрати ресурс для запуску онлайн-бізнесу. І в цьому допоможуть маркетплейси на кшталт zakupka.com

Це спеціальні торговельні майданчики, де сторонні продавці орендують онлайн-вітрину та продають клієнтам свої товари та послуги. В обмін на це вони сплачують компанії-оператору відсоток із кожного продажу або купують платний пакет послуг. 

Багато хто плутає маркетплейс та інтернет-магазин, хоча між ними є принципова різниця. Річ у тім, що на електронних майданчиках представлена продукція різних постачальників, а на брендовій онлайн-вітрині торгує лише одна компанія. Виходить, що на онлайн-майданчику існує висока конкуренція між компаніями-продавцями, тож потенційний покупець може вибирати найвигіднішу для себе пропозицію. Тож чим він кращий за інтернет-магазин?

Маркетплейс — уже розкручена платформа з високим трафіком лояльної аудиторії, яка довіряє цьому ресурсу. Тобто, співпрацюючи з ним, фірма позбавляється необхідності самостійно розробляти сайт і оптимізувати його під пошукові системи, щоб привести на ресурс власного клієнта. Крім цього, онлайн-майданчик надає компаніям уже готовий інструментарій з налаштованою системою оплати та механізмами міжнародної торгівлі.

Слід зазначити, що маркетплейси можуть організувати роботу з постачальниками за двома схемами:

  • принцип «замовлення під замовлення» — передбачає, що продукція знаходиться на складі продавця. Майданчик отримує замовлення і передає його компанії, яка самостійно формує його і надсилає покупцеві;

  • робота із фулфілментом — товар зберігається на складі маркетплейсу. Це вигідно для великих постачальників зі значним щоденним товарообігом. За такою схемою команда майданчика самостійно надсилає замовлення клієнту.

Звичайно, вибір схеми роботи безпосередньо впливає на вартість послуг компанії-оператора.

Як вибрати електронний майданчик: основні параметри

 Якщо ви вирішили запустити онлайн-торгівлю на маркетплейсі, насамперед оберіть різновид платформи. Він визначається специфікою вашого товару. Якщо продукція розрахована на звичайних людей, реєструйтеся на B2C-платформі, а якщо на інші організації — ласкаво просимо на сервіс B2B-формату. 

Також слід оцінити онлайн-майданчик за такими критеріями:

  • розмір комісії. Це не найголовніший показник, але за інших рівних умов вигідно співпрацювати з сервісами, де розмір комісійного збору менший;

  • оплата і періодичність виплат. Якщо платформа працює як фінансовий агент, зверніть увагу на періодичність виплати коштів продавцю. Деякі сервіси переказують їх уже на наступний день після замовлення, а інші роблять виплати щотижня. Це важливо, щоб не лишитися без оборотних коштів;

  • доставлення. Зазвичай компаніям доступні всі види доставлення, але краще заздалегідь уточнити це питання. Не зайвими будуть і налагоджені процеси доставлення за кордон, що дозволить розширити географію продажів;

  • лояльність щодо співпраці з іншими маркетплейсами. Деякі торговельні майданчики відмовляються працювати з продавцями, які вже представлені в каталозі їхніх конкурентів;

  • вимоги до компанії-продавця. Більшість платформ вимагає наявності статусу ФОП чи юрособи. Також потрібен розрахунковий рахунок у банку, реєстрація торгового знаку або дозвіл на його використання, якщо ви не власник, а дистриб’ютор.

Обов’язково переконайтеся, що на маркетплейсі представлені необхідні категорії товарів, адже деякі платформи спеціалізуються виключно на конкретному сегменті ринку.

Приєднуйтесь до наших сторінок в соцмережах і слідкуйте за головними подіями: