Завантаження ...
Клиника БОГДАНА
Клиника БОГДАНА

Відкритий лист голові правління ПАТ «Укрзалізниця» Кравцову Є. П.

Міський голова Славутича Ю. К. Фомічев 22.10.18р. направив в.о. голові правління ПАТ «Укрзалізниця» Кравцову Є. П. лист, що стосується якості надання послуг ПАТ «Укрзалізниця» та здійснення розрахунків за перевезення пасажирів пільгових категорій громадян, такого зміста:

Міський голова Славутича Ю. К. Фомічев 22.10.18р. направив в.о. голові правління ПАТ «Укрзалізниця» Кравцову Є. П. лист, що стосується якості надання послуг ПАТ «Укрзалізниці» та здійснення розрахунків за перевезення пасажирів пільгових категорій громадян, такого зміста:

Шановний Євгене Павловичу!

Звернутись із цим листом мене змусила ситуація, яка склалась із залізничними перевезеннями по станції Славутич Південно-західної залізниці та перевезення пасажирів за маршрутом Київ – Чернігів − Славутич.

22 червня 2018 року за рішенням Славутицької міської ради на адресу ПАТ «Укрзалізниця» було направлено звернення з проханням запуску швидкісного потягу категорії «Інтерсіті» (ІС) сполученням Київ – Ніжин – Чернігів − Славутич. Зазначу, що таке звернення було також підтримано і Чернігівською міською радою.

Та на наше звернення ми отримали відповідь щодо недоцільності організації такого маршруту в зв’язку з високою вартістю квитків на потяг зазначеної категорії та низьким пасажиропотоком у даному напрямку. (Незрозуміло, як визначався пасажиропотік на потягах класу «Інтерсіті» у напрямку, в якому він не курсує? При цьому вартість перевезення пасажирів автобусами не найвищої якості за маршрутом Славутич − Київ складає сьогодні 160 грн та постійно зростає!).

Натомість замість покращення якості послуг перевезення пасажирів зазначеним маршрутом у жовтні цього року в мережі Facebook (спочатку на сторінці Elena Avramchikova, а потім на сторінці «Подслушано в Славутиче» https://www.facebook.com/podslushano.slavutich/) з’явився пост, в якому автор, посилаючись на невідому постанову КМУ, вказує, що компенсація за перевезення пільгових категорій громадян повинна здійснюватись із «міського бюджету виконавчого комітету».

І, у зв’язку з відсутністю такої компенсації з міського бюджету Славутича, Київська дирекція залізничних перевезень має намір скасувати одну з пар електропотягів на ділянці Чернігів − Славутич із 28.10.2018 р. У даній публікації автором оголошено опитування, який саме з потягів краще скасувати:

1) відправленням із Чернігова о 04.52 − відправленням із Славутича о 09.35;
2) відправленням із Чернігова о 08.13 − відправленням із Славутича о 13.42;
3) відправленням із Чернігова о 14.56 − відправленням із Славутича о 18.23;
4) відправленням із Чернігова о 21.11 − відправленням із Славутича о 04.57.

Ця публікація викликала дуже бурхливе обговорення серед жителів міста Славутич, переважна більшість яких висловились не за скасування існуючих потягів, а навпаки − за покращення якості перевезення та надання послуг!
Щодо компенсації за пільгові перевезення: відповідно до переліку громадян, які користуються пільгами на залізничному транспорті, що розміщений на офіційному сайті ПАТ «Українська залізниця» https://www.uz.gov.ua/passengers/ticket_discounts/, підставами для пільгового проїзду є: міжурядові угоди, Закони України, постанови КМУ, накази міністерств та ін.

Серед зазначеного переліку нормативних документів відсутні будь-які рішення Славутицької міської ради чи її виконавчого комітету! Таким чином, органом місцевого самоврядування міста Славутич не приймалось жодних рішень щодо надання будь-яких пільг пасажирам.

Крім того, в ст. 18 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» визначено: «Законами України з метою надання соціальної підтримки населенню України в цілому та окремим категоріям громадян встановлюються державні гарантії щодо забезпечення пільгових умов задоволення потреб у товарах та послугах окремим категоріям громадян, які потребують соціальної підтримки».

Таким чином, лише держава, через законодавчі та виконавчі державні органи, надає та гарантує пільги громадянам певних категорій. А єдиним документом, який регламентує компенсацію/відшкодування перевізникам коштів з міського бюджету, є Бюджетний кодекс, до якого в 2016 році були внесені зміни. Так, у ст. 91 зазначено, що «до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на:

ґ) компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян».
Отже, такі компенсаційні виплати не є обов’язком місцевої влади, а лише одним із напрямків, на який можуть спрямовуватись кошти місцевих бюджетів! Перекладання фінансування компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян виключно на місцеві бюджети, переконаний, є не справедливим як по відношенню до місцевого самоврядування, так і до громади (мешканців міста/селища).

По-перше, в різних містах – різна концентрація громадян пільгових категорій, а по-друге, кошти міського бюджету – це кошти платників податків саме цієї місцевості, і, направляючи ресурси міських бюджетів на компенсаційні виплати за пільговий проїзд, ми зменшуємо фінансування інших напрямків життєдіяльності громади − освіта, медицина, соціальний захист, благоустрій та ін.

Таким чином, очевидним фактом є те, що фінансування компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян повинно відбуватись з державного бюджету! Але, розуміючи, що пасажирами, які мають право на пільговий проїзд, є в тому числі й наші мешканці, місцева влада Славутича завжди йде назустріч у вирішенні питань компенсації за пільговий проїзд і приймає відповідні рішення (звісно, за наявності коштів у міському бюджеті).

Так, у 2017 році з міського бюджету міста Славутич на адресу ПАТ «Укрзалізниця» було спрямовано кошти в обсязі 300 тис. грн. як компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян. На жаль, бюджет міста в 2018 році сформований із значним дефіцитом навіть на захищені статті (заробітна плата медичних працівників, працівників закладів освіти, соціального захисту та ін.).

А в зв’язку з підвищенням ціни на природній газ для споживачів інших категорій (бюджетні установи) маємо дефіцит коштів на сплату за енергоносії до кінця 2018 року! Про це ми Вас вже повідомляли листом від 26 вересня 2018 року №01-22/1950. Ми сподіваємось на покращення ситуації вже у наступному 2019 році, і при наявності відповідних фінансових ресурсів готові продовжити свою співпрацю з ПАТ «Укрзалізниця» в частині компенсації виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

Окремо хочу звернути увагу на питання якості надання послуг безпосередньо станцією Славутич Південно-західної залізниці. Звертаю Вашу увагу, що основними споживачами послуг цієї станції є працівники Чорнобильської АЕС, які щодня від’їжджають до Чорнобильської зони відчуження та повертаються додому саме на станцію Славутич. При цьому річна вартість цих послуг для ДСП «Чорнобильська АЕС» складає більше 50 млн грн на рік! Сума більш ніж достатня для того, щоб надавати послуги на сучасному, якісному рівні.

Але, на жаль, на сьогоднішній день як естетичний, так і технічний стан на станції Славутич викликає велике занепокоєння. Покриття перону, з якого відправляються та прибувають потяги, має провали, лицювання стін підземних переходів і перонів брудне та обшарпане, освітлення застаріле та в багатьох місцях не працює, про стан туалетів не варто навіть і згадувати.

Минулого року ми спільно з представниками ПАТ «Укрзалізниця» та трудового колективу ДСП «Чорнобильська АЕС» провели огляд вокзалу та перонів і визначили проблемні питання, які треба терміново вирішити. Але минув майже рік, а переважна більшість питань так і залишається в тому ж самому стані. Питання капітального ремонту залізничного вокзалу не вирішено. Зі слів представників ПАТ «Укрзалізниця», він (капітальний ремонт) згідно графіка запланований на 2019 рік. Та маючи такого замовника, як ДСП «Чорнобильська АЕС», переконаний, ремонт можна було запланувати на більш ранній період!
Враховуючи вищевикладене, прошу:

1. Повернутись до питання запуску швидкісного потягу категорії «Інтерсіті» (ІС) сполученням Київ – Ніжин – Чернігів − Славутич у найближчій перспективі.
2. Не допустити скорочення кількості пар електропотягів на ділянці Чернігів – Славутич.
3. Терміново провести поточний ремонт покриття перонів, сходів, стін, освітлення, туалетів на залізничному вокзалі станції Славутич Південно-західної залізниці.
4. Прискорити виконання сучасного капітального ремонту вокзалу залізничної станції Славутич Південно-західної залізниці.
Сподіваюсь на порозуміння та подальшу плідну співпрацю.

З повагою − міський голова Славутича Ю. К. ФОМІЧЕВ

Мебли для родины