Завантаження ...

Бренд Славутича: якщо ти готовий генерувати ідеї, то чому ти ще не в Славутичі?

20 грудня 2016 року за сприяння та організаційної підтримки КП «Агентство регіонального розвитку» Славутицької міської ради у навчально-тренувальному центрі ДСП ЧАЕС відбулася зустріч-воркшоп «Бренд Славутича творимо разом». Цей захід є надважливим та знаковим серед інших...

 

20 грудня 2016 року за сприяння та організаційної підтримки КП «Агентство регіонального розвитку» Славутицької міської ради у навчально-тренувальному центрі ДСП ЧАЕС відбулася зустріч-воркшоп «Бренд Славутича творимо разом». Цей захід є надважливим та знаковим серед інших міських подій, які завершують рік.

Так, 2016 рік був неординарним, наповненим позитивними моментами – завершилося насування Нового безпечного конфайнменту (Арки), у місті запрацював Громадський бюджет участі, вперше проведений Відкритий грантовий конкурс Славутицького міського голови, реалізується потужний Грантовий Проект Європейської Комісії з термомодернізації 2-х об’єктів бюджетної сфери, проведені масштабні культурно-освітні події – фестиваль кіно та урбаністики «86» та фестиваль дитячої демократії, телебачення, преси та творчості «Золота осінь Славутича», Літня міжнародна школа «Ідея міста: перевірка реальністю», Перша Міжнародна конференція «Проблеми виведення з експлуатації об’єктів ядерної енергетики та відновлення оточуючого середовища» INUDECO’16 тощо. Поряд з цим, у Славутича, як й у будь-якого міста сучасної України, є свої проблеми та виклики на шляху до стабільного соціально-економічного зростання.

Але ж місто це не лише проблеми та досягнення, це також емоції, переживання, унікальна історія. Саме для усвідомлення та підкреслення своєї унікальності місту потрібний бренд. Хороший бренд міста заснований на його ідентичності, глибинних емоціях і почуттях жителів, які вони відчувають до свого міста і з якими ототожнюються. Саме питанню творення бренду й був присвячений воркшоп («робоча майстерня» – англ.), на якому зібралися активні та зацікавлені цією проблемою представники більшості підприємств та установ міста – ДСП ЧАЕС, ВП НАЕК Енергоатом «Атомремонтсервіс», ДНДУ «Чорнобильський центр з проблем ядерної безпеки, радіоактивних відходів та радіоекології», управління та відділи економіки, культури, спорту, освіти міської ради, Соціально-психологічний центр, Фонд підтримки підприємництва, приватні підприємства, а також депутати Славутицької міської ради.

Були підведені підсумки роботи Координаційної ради з реалізації Програми розвитку муніципального туризму – впродовж 2015-2016 років проведено всеохоплюючий збір ідей славутичан стосовно сприйняття міста та його ідентичності, більше 30 робочих нарад за участі різних представників громадськості міста, анкетування та соціологічні опитування, публічні презентації, консультуванні із фахівцями тощо.

Про цю роботу та про теоретичні питання брендингу територій розповіла учасникам зустрічі директор Агентства стратегічних комунікацій «Prime media» та фасилітаторка проекту Громадянської освіти Active Citizens від Брітанської Ради бренд-менеджер міста Чернігів Тетяна Бойко. Цікавий виступ пані Тетяни захопив присутніх – вона розповіла про «голівудізацію» економіки та «виробництво» вражень у містах, зауважила, що бренд це не логотип території, а туристи це не єдина і не найважливіша аудиторія брендингу. За думкою пані Тетяни, бренд – це ідея, яка має об’єднати мешканців та слугувати основою для спілкування міста із зовнішнім світом.

Очільник робочої групи з формування бренду міста Славутича Дмитрій Корчак познайомив присутніх із остаточними результатами процесу брендування міста. Пан Дмитрій зазначив, що у результаті спільної взаємодії славутичан та робочої групи з брендингу визначено три вектори ідентичності міста: природа (ліс, екологічність, озеленення, ріка), культура (комфорт, молодість, інфраструктура, фестивалі), історія (будівництво, унікальність, СРСР, ЧАЕС). На основі цього виокремлено три рівнозначних концепції: «Славутич: між містом та природою», «Славутич ― зведений для комфорту», «Славутич ― місто культурної енергії». Ці концепції було запропоновано уніфікувати в єдину - «Славутич – місто нових ідей».

Саме концепцію «Славутич – місто нових ідей» й обговорили у фокус-групах учасники воркшопу. У результаті плідної 2-годинної роботи узагальнені наступні тези: Славутич – якісно нова точка на карті, що поєднує комфорт і можливості; Славутич – місто, яке пропонує умови для генерації та тиражування ідей; Славутич – місто, де мешкають високоосвічені жителі, яке готові до продукування нових ідей, технологій, систем; Місто пропонує індивідуальні та відкриті відносини з кожним, хто хоче з ним працювати; Славутич – унікальний коктейль комфорту, інфраструктури та природи; Місто створене для того, щоб генерувати, зберігати і передавати знання (місто-кампус); Славутич – ідеальний майданчик для високоточного виробництва з високою доданою вартістю; Місто-резиденція для стартап-команд, митців і фрілансерів; Славутич – місто, де можуть проводитися різнотематичні фестивалі, хакатони, еко-тренінги, вело-тури, ексклюзивні культурні події (як-от концерти органної музики) та незвичні спортивні змагання; Славутич – безбар'єрний простір, місто-пансіонат для соціальної адаптації та реабілітації. Звичайно, що обговорили й ризики – недосконале зовнішнє транспортне сполучення міста; самоізоляція, пасивність, інфантильність певної частини містян, монопрофільність та відсутність на даний час стабільної стратегії комунікації тощо. Однак, позитивні враження від представленої концепції «Славутич – місто нових ідей» переважають: вже зародилася спільнота нових місцевих активістів, які успішно комунікуючи із міською адміністрацією, разом відкриті до інновацій, мають певний потенціал та ресурси для запровадження «нових ідей». Сьогодні Славутич в тренді урбаністичної спільноти України, вже відомий своїми успішними практиками доброго врядування та демократії участі серед багатьох муніципалітетів країни, має імідж наймолодшого міста, де реалізуються найсміливіші й амбітні плани.

Представлена концепція має також гарний взаємозв’язок та змістовно підсилює нову державну програму-концепцію, яку нещодавно запропоновано для зони відчуження – «Чорнобиль – територія змін». Ми визнаємо, що Чорнобильська трагедія залишила незгладимий слід у житті мільйонів людей уже не одного покоління, але будь-яка трагедія потребує переосмислення й висновків, життя має тривати. Відомий у всьому світі незалежно від нашої волі знак «популярності» Чорнобиля необхідно змінити з негативного на позитивний. «Зміни» у Чорнобилі та територія для впровадження цих «нових ідей» у Славутичі якнайкраще доповнюють один одного.

Чи наважимося на ребрендинг? Чи ототожнюватимемо себе лише із Чорнобилем? Чи готові до реальних кроків та утвердження нашої нової ідентичності? Або ж залишатимемся унікальним містом, однак з новою місією; містом, де генерують та пропонують до тиражування інновації та відкриті до співпраці?

На ці та багато інших запитань будемо відповідати вже у 2017 році: потрібно розробити дорожню карту для запровадження нової концепції, попрацювати із візуальним стилем та бренд-буком міста. Та все ж головними на цьому шляху будуть славутичани, які, сподіваємося, вже незабаром будуть казати своїм друзям з інших міст «Якщо ти готовий генерувати ідеї, то чому ти ще не в Славутичі?»

Старовойтова Арина, заступник директора з питань регіонального розвитку КП «Агентство регіонального розвитку»



 

мрия