Щодо встановлення лічильників тепла

На веб-сайті Єдиної системи місцевих електронних петицій була розміщена ЕЛЕКТРОННА ПЕТИЦІЯ «Установка лічильників тепла та зменшення нормативів споживання тепла в багатоквартирних будинках». Текст петиції наступний: В м. Славутич виробником та постачальником теплової енергії є...

 
На веб-сайті Єдиної системи місцевих електронних петицій була розміщена ЕЛЕКТРОННА ПЕТИЦІЯ
«Установка лічильників тепла та зменшення нормативів споживання тепла в багатоквартирних будинках»

Текст петиції наступний:

В м. Славутич виробником та постачальником теплової енергії є комунальне підприємство «Управління житлово-комунального господарства», яке займає монопольне становище на ринку цих послуг.
Враховуючи те, що в складі тарифу на послугу з теплопостачання є інвестиційна складова, яка враховує вартість встановлення в багатоквартирних будинках лічильників теплової енергії, КП «УЖКГ» зобов’язано встановлювати лічильники тепла в багатоквартирних будинках.

Практика встановлення та експлуатації лічильників теплової енергії в багатоквартирних будинках за власні кошти мешканців міста свідчить про те, що нормативи споживання тепла, встановлені для будинків, які не обладнані лічильниками тепла, завищені на 40-50%. Тобто мешканці будинків, не обладнаних лічильниками тепла, сплачують КП «УЖКГ» за послуги з теплопостачання, які вони фактично не отримували.

Міська влада повинна сприяти встановленню в багатоквартирних будинках лічильників теплової енергії, а не перекладати ці проблеми на плечі славутичан та всіляко сприяти КП «УЖКГ» в отриманні зайвих коштів від споживачів житлово-комунальних послуг.

Виходячи з вищевказаного, вимагаємо від Славутицької міської ради та її виконавчого комітету зобов’язати КП «УЖКГ» встановити в багатоквартирних будинках лічильники теплової енергії та зменшити норматив споживання тепла в багатоквартирних будинках, що не обладнані приладами теплової енергії.


Автор: Швець Олександр Васильович
Дата початку збору підписів: 22 січня 2016 р.
Відповідь дана: 18 лютого 2016 р.
Петицію підписали 111 осіб з 100 необхідних.


Відповідь міського голови ФОМІЧЕВ ЮРІЯ КИРИЛОВИЧА на електронну петицію: 

У відповідь на електронну петицію, розміщену на веб-сайті Єдиної системи місцевих електронних петицій від 22.01.2016 (вх. №05-08/01 від 04.02.2016), повідомляємо про таке.

При розрахунку тарифу на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення для суб’єктів природних монополій (ліцензіатів), які провадять господарську діяльність з виробництва теплової енергії, її транспортування магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання, надання послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води, встановлюється норматив споживання теплової енергії Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) відповідно до:

• КТМ 204 України 244-94 «Норми та вказівки по нормуванню витрат палива та теплової енергії на опалення житлових та громадських споруд, а також на господарсько-побутові потреби в Україні»;

• ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010 Будівельна кліматологія;

• Висновку Державної інспекції з контролю за цінами.

При встановленні нормативу споживання враховуються:


- загальна опалювальна площа житлових будинків;

- фактичні питомі витрати на опалення житлових будинків згідно з показаннями будинкових приладів обліку, нормативні питомі витрати відповідно до КТМ 204 України 244-94 для будинків з різною кількістю поверхів.

Постановою КМУ від 30.10.2015 № 1037 (чинна з 19.12.2015) «Про запровадження перерахунку вартості послуги з централізованого опалення залежно від температури зовнішнього повітря» (далі – Постанова), внесено зміни у Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі – Правила), зокрема, внесено зміни до розділу Особливості нарахування (визначення) плати за послугу з централізованого опалення для населення (фізичних осіб) у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії.

Згідно Постанови, нарахування плати за надання послуг з централізованого опалення для населення при відсутності засобів обліку теплової енергії в будинку, розмір щомісячної плати, коригується відповідно до фактичної температури зовнішнього повітря та кількості діб надання послуги. В зв’язку з тим, що в грудні фактична температура була вища ніж нормативна розмір плати за опалення буде зменшений на 0,72 грн/м2.
Фактичні витрати теплової енергії в різних будинках міста відрізняються та залежать від наступних факторів – тип проекту, конструктивні особливості будинку, стан, кількість поверхів, наявність енергозберігаючих заходів.
Так, у січні 2016 року, за результатами показань встановлених будинкових приладів обліку, вартість опалення 1м2 опалювальної площа квартир становила від 8,45 грн/м2 до 22,80 грн/м2.

Відповідно п. 23 Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 року №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», планування складової частини прибутку, який визначається, як сума коштів, що перевищує суму повної планової собівартості, яка передбачається для здійснення необхідних інвестицій для провадження ліцензованої діяльності, провадиться відповідно до інвестиційної програми ліцензіата, затвердженої згідно з його установчими документами і погодженої в установленому уповноваженими органами порядку (НКРЕКП).

В той же час, тарифи на послуги з централізованого опалення що надаються населенню, встановлені постановою НКРЕКП від 31.03.2015 № 1171, не відшкодовують економічно-обґрунтованих витрат, а лише включають коригування собівартості послуг в частині ціни на природний газ, електроенергію та заробітну плату (висновок Державної інспекції з контролю за цінами від 06.10.2009 № 745), що призводить до виникнення збитків, які є різницею в тарифах.

Порядок використання коштів за спожиті послуги з централізованого опалення, що надходять до КП «УЖКГ», регулюється Порядком розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків з постачальником природного газу, на якого покладено спеціальні обов’язки (затверджений постановою КМУ від 18.06.2014 № 217 «Про затвердження Порядку розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків з постачальником природного газу, на якого покладено спеціальні обов’язки»).

Норматив перерахування коштів на поточний рахунок теплопостачальної організації розраховується щомісячно, для прикладу, на лютий 2016 року норматив, затверджений НКРЕКП на рівні 10,24%, який не перевищує, а частіше є нижчим, за необхідний мінімум для виконання підприємством своїх зобов’язань щодо соціальних гарантій – виплати заробітної плати, сплати податків та оплати спожитої електроенергії.
В діючому тарифі передбачена інвестиційна складова, але оскільки тариф не відшкодовує економічно-обґрунтованих витрат, фактично джерело фінансування заходів відсутнє.

Інвестиційна програма КП «УЖКГ», в якій передбачено встановлення приладів обліку теплової енергії в багатоквартирних будинках міста, була схвалена Постановою НКРЕКП від 26.11.2015 р. № 2861. У 2016 році за рахунок інвестиційної складової тарифу планується проведення робіт з розроблення проектно-кошторисної документації та встановлення лічильників тепла у багатоквартирних будинках в межах фактично отриманих коштів.

Також, інформуємо про те, що рішенням Славутицької міської ради від 05.02.2016 № 109-9-VII затверджено Програму енергозбереження на об’єктах житлово-комунального господарства та модернізації систем теплопостачання в м. Славутичі на 2016-2018 роки, одним із заходів якої передбачено встановлення приладів обліку теплової енергії в багатоквартирних будинках м.Славутич.