Орлов М.І. Голова профспілок ДСП ЧАЕС Тези з виступу на Парламентських слуханнях 04.03.2015 р.

Зобов'язання ЧАЕС перед ПФУ в 2015 році можуть перевищити 150 млн. грн. як і в інших підприємствах зони відчуження. Ці гроші Бюджетною програмою не передбачені. Микола Володимирович вже сказав, я лише зауважу, що державні підприємства, виконуючи завдання Державної Програми...

 

1. Відшкодування витрат ПФУ на виплату та доставку пенсій, пільгових за віком.
Зобов'язання ЧАЕС перед ПФУ в 2015 році можуть перевищити 150 млн. грн. як і в інших підприємствах зони відчуження. Ці гроші Бюджетною програмою не передбачені. Микола Володимирович вже сказав, я лише зауважу, що державні підприємства, виконуючи завдання Державної Програми в умовах тотального радіаційного забруднення, тобто умов непереборної сили, Держава зобов'язує ЧАЕС та інші підприємства Зони відчуження сплачувати до ПФУ з Фонду оплати праці самого підприємства, але при цьому не забезпечує ці витрати в Бюджетній програмі!!! Фактично, колектив ЧАЕС, як і інші колективи підприємств Зони відчуження, виявилися заручниками своєї роботи. Підприємство, реалізуючи Державну Програму, фактично виконує Державне замовлення, але не виробляє товарної продукції. Ми реалізуємо свої послуги Державі за Державні кошти. Отже, це держава має сплачувати до ПФУ, забезпечуючи державну реалізацію державних зобов'язань. Тим більше, що є прецеденти вирішення таких колізій, шахтарі, наприклад. Більш того, На підставі вищевикладеного пропонується внести зміни до ЗУ, згідно з яким відшкодування....

2. Про профільне підпорядкування і державну кадрову політику в органах державного управління
Міністерство екології, якому зараз підпорядковується ЧАЕС, - не має компетенції в задачах зняття атомних енергоблоків з експлуатації, суто профільних для атомно-енергетичної галузі. Отже, рівень професійної компетенції керівників Мінеко і ДАЗВ не витримує критики, оскільки зазначені чиновники здебільш не мають ні профільної атомної освіти, ні досвіду роботи в атомно-енергетичному комплексі. Прямо кажучи, враховуючи викладене, взагалі незрозумілі критерії відбору кадрів на ці ключові посади. Непрозорість процедури кадрового вибору і сумнівна профпридатність та негативна результативність роботи знову наводить на думки про корупційні спрямованості.

Необхідно перепідпорядкувати ДСП ЧАЕС профільному органу державного управління та передбачити фінансування процесу зняття з експлуатації за рахунок частини економічно обґрунтованого тарифу на ел.енергію АЕС.

3. Зона відчуження - перспективний високоприбутковий майданчик національного масштабу.
Територія зони відчуження, забруднена трансурановими елементами, на десятки тисяч років викреслена з хозобороту. Але саме ця обставина обіцяє незаперечні переваги. 10 км сан.захисна зона навколо ЧАЕС підходить для будівництва промислових об'єктів по поводженню і захоронення РАВ, що з успіхом реалізовано. У підсумку, на базі ЧАЕС можливо організувати поводження і переробку РМ, в т. ч. діючих АЕС України, що дозволить вирішити нагальну проблему АЕС, відмовитися від побудови аналогічних потужностей на всіх АЕС, заощадивши попутно десятки мільярдів гривень, і локалізувати РАВ АЕС України лише в радіусі 10км.зони ЧАЕС.

Інфраструктурні можливості майданчика ЧАЕС дозволяють також розглядати можливість будівництва блоків АЕС сучасних проектів, з можливістю диверсифікації поставок ядерного палива. Гіпотетично можлива реалізація великого атомно-енергетичного комплексу як інвестиційного проекту, з можливістю експорту частини ел.енергії на Захід. Зазначений комплекс заходів дозволить Україні перетворити зону відчуження із споживача бюджетних коштів у потужне джерело державних доходів і врегулювати соціально-економічні проблеми Славутицького, Поліського та Іванківського районів.