Завантаження ...

Настав час відпрацювання нової стратегії розвитку 30-км зони відчуження та визначення ролі колективу ЧАЕС у цьому процесі

Ці та інші важливі питання для ЧАЕС та м. Славутича обговорювалися на виїзному засіданні комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи на чолі з головою комітету Миколою Володимировичем Томенком 19 лютого 2015 року.

 

Ці та інші важливі питання для ЧАЕС та м. Славутича обговорювалися на виїзному засіданні комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи на чолі з головою комітету Миколою Володимировичем Томенком 19 лютого 2015 року.

Спершу хотів би подякувати, низько вклонитися від імені усіх славутичан депутатам і перш за все голові Комітету за ініціативу проведення виїзного засідання безпосередньо на ЧАЕС. У засіданні брав також участь і народний депутат Москаленко Ярослав Миколайович, який представляє наш округ. Він очолює Чорнобильський підкомітет Верховної Ради.

Треба віддати належне учасникам зібрання за намагання вивчити одну із складних та нагальних проблем в Україні. Чорнобиль залишається Чорнобилем. Ми повинні сьогодні усвідомлювати, що будівництво Нового безпечного Конфайменту. - є, без сумніву, імідж України. І депутати Верховної Ради, члени Комітету не тільки це розуміють, а і ще зробили спроби акцентувати увагу центральних органів державної та виконавчої влади, вищих посадових осіб на головні шляхи вирішення проблем, які сьогодні постали перед колективом ЧАЕС, територіальною громадою міста Славутича та колективом СМСЧ-5. Сьогоднішні реформи привели до зменшення фінансування в три рази, і як наслідок заборгованість заробітної плати працівників медичної галузі за січень 2015 року. Це неприпустимо!

У співпраці ми знайшли спільний підхід і порозуміння, намітили шляхи вирішення проблемних питань. М.В. Томенко перебував два дні в зоні ЧАЕС, він детально вивчив усі проблеми. Представлені на засіданні доповіді були насичені конкретикою і доказовою технічною та технологічною інформацією. Всі бюджетні наші пропозиції ділились на дві частини – на питання, які треба вирішувати упродовж року та ті, які необхідно вирішувати терміново. Щоб не закривати об’єкти соціальної інфраструктури міста, а це неприпустимо, і щоб якимось чином пережити 2015 рік, з урахуванням того вилучення, яке на сьогоднішній день є у Славутича (а це 24 млн.грн.) місту необхідна мінімальна дотація - 21 млн. грн., а також наближення дотації, яка сьогодні передбачена 10 млн. грн. на березень, щоб розрахуватися за комунальні послуги, де наша заборгованість складає також 10 млн.грн. Якщо будемо розтягувати це до кінця року, ми практично підведемо колектив комунальників, а він кожного дня виконує свою роботу і забезпечує якість послуг для славутичан.
Окремо заслуговує увагу фінансування СМСЧ-5. Без сумніву, це повинно бути хоча б на рівні минулого року. Дефіцит бюджету в цілому склав 50%. Навіть закриття однієї школи, одного дитячого садочку, усіх спортивних споруд дає економію 14,5 млн.грн. Це не вирішує проблеми. А які втрати?

Крім того були визначені всі проблеми по Чорнобильській АЕС. Їх піднімав у доповіді дуже професійно і патріотично генеральний директор Грамоткін Ігор Іванович. Вагомий внесок у підготовку та проведення цього засідання зробив голова профспілкового комітету Орлов Максим Іванович. Як ніколи, треба відзначити роль ЦК профспілок та його голову Матова Валерія Олексійовича, який виступив у підтримку наших пропозицій.
Я щиро подякував генерального директора науково - дослідного інституту радіаційного захисту Ліхтарьова Іллю Ароновича за професійний виступ, в якому були визначені важливі кардинальні питання, в тому числі і за підтримку міста Славутича.

Комітет не тільки підтримав нас і наші пропозиції, а і висловив бажання й стурбованість про необхідність відпрацювання нової стратегії розвитку 30-км зони відчуження та визначення головної ролі колективу ЧАЕС. Всі учасники засідання освідомили необхідність оптимізації моделі управління. Було зазначено головою та членами комітету, що цією проблемою повинні займатися професіонали, тому технологічна частина має знаходитись в системі Мінпаливенерго та в співпраці з НАЕК «Енергоатомом», а його представником повинен бути звісно ВП «Атомремонтсервіс».

Підкреслюю єдину думку - в рамках оптимізації управління, пріоритетом є населені пункти і люди, які проживають в Поліському, Іванківському районах та в м.Славутичі. Як планувалось з самого початку, м. Славутич повинен стати центром, враховуючи наявність залізниці, як найоптимальнішого, найефективнішого і найдешевшого способу доставки персоналу в зону Чорнобильської АЕС.

І ще дуже важливий зроблено висновок: настав час думати не просто про перетворення усієї системи ЧАЕС, в тому числі і 4 блоку до екологічно безпечного стану, працювати не на витрати, а отримувати економічні результати від діяльності зони і всього комплексу з переробки та захоронення радіоактивних відходів у сфері атомної енергетики України. Поводження з атомними відходами - це проблема атомної енергетики. Ще одне освідомлення потрібне, а саме:чи будівництво Нового безпечного Конфаймента зробить безпечну усю систему. Ні! Бо в середині буде залишатися «ядро зла» - паливоутворюючі маси, а їх понад 200 тон. Звісно, міжнародне співтовариство повинно продовжувати співпрацю. Великий гріх залишати Україну з Чорнобилем один на один.

 
Ці питання об’єктивні в дусі сьогодення, а реалізація їх дасть можливість залишити величезні ресурси, які сьогодні Україна віддає Росії. У цьому є наша одностайність. Дуже важливе розуміння самої філософії необхідності створення оптимальної моделі управління процесами 30-км зони відчуження. Рішення Комітету було однозначне: про підтримку наших пропозицій і термінове вирішення цих проблем через звернення до відповідних органів Центральної виконавчої влади, перш за все до Прем’єр-міністра України, до Мінфіну, до Міністерства екології, охорони навколишнього середовища, чорнобильських проблем та до Міністерства охорони здоров’я.

В обговоренні питання йшлося також про 10-км зону, де життя вже не можливе ніколи, в тому числі і в м. Прип’яті, про зону, яка має бути віднесена до біосферного заповідника в рамках співпраці із Білоруссю.
Будемо сподіватися на те, що ми достойно пройдемо цей тернистий шлях, в рамках нової стратегії тих робіт, які повинні виконати з метою забезпечення стабільної екологічної системи в зоні ЧАЕС.

Славутич – це великий державний ресурс з величезною соціальною інфраструктурою, справжній Міжнародний Чорнобильський Центр, який сприятиме створенню нових сучасних високотехнологічних робочих місць, в тому числі, і саме головне, для молодого покоління, не тільки для Славутича, а для Поліського та Іванкова.

Ця тема буде продовжена у Верховній Раді України на парламентських слуханнях «Про зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС, об’єкт Укриття» та перспективи розвитку зони відчуження» 4 березня 2015 року.

Міський голова Володимир Удовиченко


 

мрия