Завантаження ...
Новобудови Києва
Новобудови Києва

Самовільно перепланував квартиру? До відповідальності!

З метою недопущення погіршення технічного стану житлових будинків Славутицька міська рада вирішила затвердити Порядок надання дозволу на перепланування та/або переобладнання квартир у багатоквартирних житлових будинках, гуртожитках та нежилих приміщень згідно з додатком.

 
З метою недопущення погіршення технічного стану житлових будинків Славутицька міська рада вирішила затвердити Порядок надання дозволу на перепланування та/або переобладнання квартир у багатоквартирних житлових будинках, гуртожитках та нежилих приміщень згідно з додатком.

Порядок надання дозволу на перепланування та/або переобладнання квартир у багатоквартирних житлових будинках, гуртожитках та нежилих приміщень

1.Загальна частина.

1.1. Порядок перепланування та/або переобладнання квартир у багатоквартирних житлових будинках, гуртожитках та нежилих приміщень (далі - Порядок) – це нормативно-правовий акт, яким встановлюються вимоги, правила і норми проведення робіт з перепланування та/або переобладнання квартир у багатоквартирних житлових будинках, гуртожитків та нежилих приміщень в місті Славутич.
Даний порядок не розповсюджується на проведення будівельних робіт з реконструкції житлових будинків які виконані відповідно до розділу V.

1.2. Основними завданнями Порядку є:

- чітка послідовність дій щодо отримання дозволу на виконання робіт з перепланування та/або переобладнання;
- перелік обмежень, які не допускаються під час виконання робіт з перепланування та/або переобладнання;
- перелік документів необхідних для отримання дозволу на виконання робіт з перепланування та/або переобладнання;
- підстави для відмови в наданні дозволу на виконання робіт з перепланування та/або переобладнання.

1.3. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:

Переобладнання - улаштування в окремих квартирах багатоквартирних житлових будинків індивідуального опалення та іншого інженерного обладнання, перенесення нагрівальних, сантехнічних та газових приладів, влаштування і переустаткування туалетів, ванних кімнат, вентиляційних каналів

Перепланування – до елементів перепланування жилих приміщень належать: перенесення і розбирання некапітальних перегородок, перенесення і влаштування дверних прорізів без втручання у несучу частину стіни, міжповерхові перекриття та інші несучі конструкції будинку, улаштування і переустаткування тамбурів, прибудова балконів на рівні перших поверхів багатоповерхових будинків.

Реконструкція – проведення будівельних робіт в цілях зміни існуючих техніко-економічних показників об’єкта і підвищення ефективності його використання, що передбачають: реорганізацію об’єкта, зміна габаритів і технічних показників, капітальне будівництво, прибудови, надбудови, розбирання та посилення несучих конструкцій, будівництво та реконструкція інженерних систем і комунікацій.

Проект перепланування (переобладнання) – проект, розроблений юридичною особою або фізичною особою, яка має відповідний кваліфікаційний сертифікат (далі - проектувальник), який відповідає діючому законодавству, вимогам будівельних норм та нормативних документів.

Замовник – особа, що має наміри здійснити перепланування та/або переобладнання приміщення.

Балкон - виступаюча з площини стіни фасаду огороджена площадка, що служить для відпочинку влітку.

Лоджія - перекрите і огороджене у плані з трьох боків приміщення, відкрите до зовнішнього простору або засклене, що служить для відпочинку влітку. Засклена лоджія не є верандою.

Уповноважений орган – відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Славутицької міської ради;
Комісія з розгляду питань перепланування та/або переобладнання житлових приміщень (далі – комісія) – консультативно-дорадчий орган при виконавчому комітеті Славутицької міської ради для професійного колегіального розгляду та обговорення можливості перепланування та/або переобладнання житлових будинків, квартир, житлових та нежилих приміщень у житлових багатоквартирних будинках, гуртожитках.

Балансоутримувач житлового будинку (далі - балансоутримувач) - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.

Інспекція Державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБК) у Київській області - здійснює державний архітектурно-будівельний контроль для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об’єктів архітектури, додержання суб’єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, місцевих правил забудови населених пунктів, вимог вихідних даних;

Квартира - комплекс взаємозв'язаних приміщень, які використовуються для проживання однієї сім'ї різного кількісного складу або однієї людини, та включає (як мінімум): житлову (житлові) кімнату, кухню, ванну (душову), туалет (або сумісний санвузол), передпокій, комору або вбудовану шафу.

Підсобні (допоміжні) приміщення багатоквартирного житлового будинку — приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців (сходові клітки, вестибюлі, перехідні шлюзи, позаквартирні коридори, колясочні, комори, сміттєзбірні камери, горища, підвали, шахти тощо).

Розділ II. Надання дозволу на перепланування та/або переобладнання

2.1. Для отримання дозволу на перепланування та/або переобладнання замовник звертається у відділ з питань діловодства, звернень громадян та контролю виконавчого комітету Славутицької міської ради з відповідною заявою на ім’я міського голови у довільній формі.
До заяви додаються:
- копія паспорта замовника;
- згода балансоутримувача (комунального підприємства «Житлово-комунальний центр» або об’єднання співвласників багатоквартирного будинку);
- засвідчена у встановленому порядку копія свідоцтва на право власності або договору найму (оренди);
- згода всіх повнолітніх співвласників (у разі наявності);
- копія технічного паспорту об'єкта перепланування та/або переобладнання;
- копія договору на вивезення будівельного сміття під час проведення робіт;
- згода усіх співвласників будинку у вигляді протоколу загальних зборів або листів із особистими підписами у випадках, коли передбачається під час перепланування та/або переобладнання зміна цільового використання жилих приміщень багатоквартирного житлового будинку.
Після реєстрації заяви, пакет документів з зареєстрованою заявою передається у відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Славутицької міської ради (далі – уповноважений орган).

2.2. Уповноважений орган передає заяву з пакетом документів на розгляд комісії з розгляду питань перепланування та/або переобладнання житлових приміщень (далі – комісія).
Розгляд заяви, надання дозволу або прийняття рішення про його відмову здійснюється комісією у двотижневий строк.

2.3. Підставою для відмови у наданні дозволу на перепланування та/або переобладнання є:
- недостовірна та неповна надана інформація;
- виявлено, що здійснено самовільне перепланування,
- наміри перепланування не відповідають нормам законодавства, вимогам будівельних норм та нормативних документів.

2.4. Відмова у видачі дозволу на перепланування та/або переобладнання надається уповноваженим органом у 5-ти денний термін після розгляду заяви комісією.

2.5. Комісія розглядає матеріали та надає висновок про можливість перепланування та/або переобладнання приміщення. Вимоги та обмеження щодо проведення робіт з перепланування та/або переобладнання комісії, обов’язкові до виконання, визначаються та оформляються відповідним протоколом протягом 5 робочих днів.

2.6. У протоколі обов'язково зазначається про необхідність проведення робіт з перепланування та/або переобладнання відповідно до проекту, який має бути розроблений проектувальником з дотриманням вимог законодавства, чинних будівельних норм і правил.

2.7. Після отримання витягу з протоколу комісії, замовник звертається до юридичної або фізичної особи, яка має відповідний кваліфікаційний сертифікат (далі - проектувальник) щодо розробки проекту перепланування.

2.8. Час, витрачений на підготовку та отримання проекту перепланування, не входить в строк підготовки проекту рішення виконавчого комітету Славутицької міської ради щодо надання дозволу на перепланування та/або переобладнання приміщень (далі – рішення).

2.9. Уповноважений орган, з моменту отримання від замовника проекту перепланування, протягом 5-ти робочих днів готує проект рішення та виносить його на засідання виконавчого комітету Славутицької міської ради.

2.10. Після прийняття відповідного рішення «Про надання дозволу на перепланування та/або переобладнання, замовник отримує його копію.

2.11. Після проведення будівельних робіт з перепланування та/або переобладнання згідно з проектом, на підставі рішення виконавчого комітету Славутицької міської ради «Про надання дозволу на перепланування та/або переобладнання», замовник звертається у Департамент бюро технічної інвентаризації комунального підприємства «Агентство регіонального розвитку» (далі - БТІ) для отримання уточненого технічного паспорта об'єкта.

2.12. Забороняється проводити будівельні роботи з перепланування та/або переобладнання без дозволу (рішення) виконавчого комітету Славутицької міської ради, отриманого відповідно до цього Порядку.

Розділ III. Вимоги до перепланування та/або переобладнання

3.1. Роботи з перепланування та/або переобладнання виконуються згідно з проектом перепланування та/або переобладнання з дотриманням вимог законодавства України, будівельних норм та правил, а також інших нормативних документів. Відповідальність за невідповідність проекту перепланування та/або переобладнання положенням законодавства, вимогам будівельних норм та інших нормативних документів несе проектувальник в установленому законодавством порядку.

3.2. При проведенні перепланування та/або переобладнання не допускається:
- порушення міцності або руйнування несучих конструкцій будинку, погіршення цілісності і зовнішнього вигляду фасадів;
- втручання в цілісність міжповерхового перекриття, об'єднання квартир по вертикалі з повним або частковим розбиранням міжповерхових перекриттів багатоквартирних будинків;
- порушення або демонтаж несучих опор, стін і балок багатоквартирних будинків;
- порушення або демонтаж вентиляційних колекторів, протипожежних пристроїв;
- обладнання санвузла та кухні над або під жилими приміщеннями квартир багатоквартирних будинків;
- зменшення загальної житлової площі жилого приміщення, внаслідок чого громадяни можуть потребувати поліпшення житлових умов;
- замінювати санвузли та кухні на житлові кімнати і навпаки у багатоквартирних будинках;
- порушення цілісності внутрішньобудинкових систем електро - , тепло - , водопостачання та водовідведення, перенесення опалювальних приладів на лоджії та балкони;
- робити прибудови до перших поверхів багатоквартирних будинків у вигляді веранд, терас, господарських приміщень квартир;
- об'єднувати, розширяти лоджії та балкони з приміщеннями квартир багатоквартирних будинків шляхом розбирання зовнішніх стін;
- приєднувати до квартир допоміжні приміщення загального користування будинків (гуртожитків), таких як холи, коридори, підвали тощо.

3.3. Забороняється перепланування, під житлові квартири, приміщень у підвальних, підземних, технічних поверхах, у нежитлових приміщеннях загального користування багатоквартирних будинків та гуртожитках.

3.4. При переплануванні забороняється перевантажувати балкон шляхом влаштування його огорожі з цегляної кладки.

3.5. Будь-які претензії майнового чи немайнового характеру при проведені робіт з перепланування та/або переобладнання пред’являються замовнику робіт з перепланування та/або переобладнання. Замовник робіт з перепланування та/або переобладнання несе відповідальність за відповідність виконаних робіт проекту.

3.6. Роботи з перепланування та/або переобладнання квартир проводяться з дотриманням правил добросусідства з урахуванням законних прав та інтересів мешканців сусідніх квартир.

3.7. Спори, що виникають під час проведення робіт з перепланування та/або переобладнання квартир багатоквартирних будинків та гуртожитків, розв’язуються шляхом переговорів між учасниками спору або у судовому порядку.

Розділ ІV. Самовільне перепланування та/або переобладнання

4.1. Проведення робіт з перепланування та/або переобладн6ання без дозволу не допускається та вважається самовільним переплануванням та/або переобладнанням.

4.2. Справи про адміністративні правопорушення щодо самовільного перепланування та/або переобладнання жилих приміщень та житлових будинків розглядаються адміністративною комісією виконавчого комітету Славутицької міської ради відповідно до статті 150 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

4.3. Власник, наймач (орендар) жилого приміщення, який здійснив самовільне перепланування та/або переобладнання, що призводить до погіршення технічного стану будинку в цілому (зокрема, порушення конструктивних елементів, засобів протипожежного захисту, тощо), або виконане самовільне перепланування та/або переобладнання не відповідає положенням законодавства, вимогам будівельних норм та інших нормативних документів, або порушує права інших осіб, зобов’язаний за свій рахунок привести цей об’єкт до попереднього стану.

4.4. У разі відмови власника, наймача (орендаря) привести приміщення у попередній стан, питання вирішується в судовому порядку.

4.5. Оформлення дозволу на збереження самовільного перепланування та/або переобладнання відповідно до Розділу II, можливо, якщо виконане перепланування та/або переобладнання відповідає вимогам Розділу IІI цього Порядку та за наступних умов:
- розгляду в установленому порядку адміністративною комісією виконавчого комітету Славутицької міської ради справи щодо самовільного перепланування або переобладнання житлових будинків, квартир у багатоквартирних будинках, гуртожитків та нежитлових приміщень;
- якщо роботи з самовільного перепланування виконані відповідно до проекту перепланування, який відповідає чинному законодавству України, вимогам будівельних норм та правил, інших нормативних документів;
- відсутності будь-яких претензій третіх осіб, пов’язаних з виконанням самовільного перепланування, що письмово підтверджується балансоутримувачем багатоквартирного житлового будинку.

4.6. З метою підтвердження дотримання умов передбачених пунктом 4.5. Розділу ІV цього Порядку до документів передбачених підпунктом 2.1. Розділу II цього Порядку також додаються:
- копія протоколу про адміністративну відповідальність, складеного в установленому порядку та у разі накладення штрафу – документ, який підтверджує сплату штрафу;
- лист балансоутримувача будинку про відсутність будь-яких претензій третіх осіб, пов’язаних з виконанням самовільного перепланування, складеного в довільній формі за підписом керівника.

Розділ V. Реконструкція квартир у багатоквартирних будинках, гуртожитків
та нежилих приміщень


5.1. Право на реконструкцію житлових та нежилих приміщень мають юридичні особи, фізичні особи-підприємці та громадяни, які є власниками таких приміщень.

5.2. Надання дозволу на реконструкцію приміщень без зміни їх зовнішньої конфігурації може проводитися за відсутності документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.

5.3. Реконструкція житлових та нежитлових приміщень із змінами функціонального призначення та зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані здійснюється за наявності документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.

5.4. Для здійснення реконструкції житлових та нежитлових приміщень із змінами функціонального призначення та зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, необхідно отримати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки. Для отримання містобудівних і обмежень забудови земельної ділянки на реконструкцію квартир і нежилих приміщень у багатоквартирних житлових будинках замовник звертається із заявою встановленої форми в уповноважений орган.

5.5. Реконструкція квартир і нежилих приміщень у багатоквартирних житлових будинках у випадку зміни фасаду здійснюється при наявності ескізного проекту комплексної реконструкції всього житлового будинку.

5.6. Оформлення документів на виконання будівельних робіт з реконструкції та прийняття закінченого будівництвом об’єкта в експлуатацію здійснюється інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області

5.7. Зареєстрована декларація або сертифікат є підставою для укладання договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об’єкт необхідний для його функціонування ресурсів – води, тепла, електроенергії, включення даних про такий об’єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього.

5.8. Не допускається розміщення у нежитлових приміщеннях в багатоквартирних житлових будинках об’єктів:
- промислового характеру;
- підприємств громадського харчування з кількістю місць більше 50;
- пунктів приймання склотари, а також магазинів сумарною торговельною площею більше 1000 кв. метрів;
- спеціалізованих закладів і підприємств, експлуатація яких може призвести до забруднення території та повітря житлової забудови і квартир з підвищенням понад допустимі рівні шуму, вібрації, іонізуючого та неіонізуючого випромінювання;
- закладів грального бізнесу (казино, комп’ютерних залів, залів ігрових автоматів тощо);
- спеціалізованих магазинів будівельних, мастильних та інших товарів, експлуатація яких може призвести до забруднення території і повітря житлової забудови, магазинів з продажу вибухопожежонебезпечних речовин і матеріалів, спеціалізованих рибних та овочевих магазинів;
- підприємств побутового обслуговування, у яких застосовується легкозаймисті речовини (за винятком перукарень, салонів краси, SPA-салонів, соляріїв, косметичних салонів, масажних кабінетів, майстерень з ремонту годинників тощо розрахунковою площею до 300 кв. метрів);
- майстерень по ремонту побутових машин і приладів, ремонту взуття розрахунковою площею понад 100 кв. метрів;
- лазень, саун (лазень сухого жару), тощо;
- пралень і хімчисток;
- громадських вбиралень;
- похоронних бюро

5.9. Забороняється влаштування окремих входів у нежитлові приміщення у випадках, якщо вони виходять на тротуар, внаслідок чого ширина цього тротуару буде менше нормативної, встановленої Державними будівельними нормами України ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень» та ДБН В.2.3-5-2001 «Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів».


Секретар ради Л.Г.Леонець


Приєднуйтесь до наших сторінок в соцмережах і слідкуйте за головними подіями: